sobota, 19 lutego 2011

Aprobaty producentów samochodowych dla olejów silnikowych

Poza wspomnianymi oznaczeniami i normami przy wyborze oleju silnikowego, szczególnie w przypadku nowszych modeli aut gdzie stosowane są oleje syntetyczne należy zwrócić uwagę na wymogi ich producentów, które zostały opracowane przez nich dla zapewnienia optymalnej pracy silnika. Oleje które spełniają te wymagania otrzymują oficjalne aprobaty lub spełniają wymagane normy. Do najczęściej występujących w autach osobowych norm należą:
   
- Mercedes Benz MB 229.1 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość ACEA A2/B2)
- Mercedes Benz MB 229.3 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość ACEA A3/B4)
- Mercedes Benz MB 229.31- olej do silników typu diesel nowej generacji z filtrem cząstek stałych ( mid. SAPS)
- Mercedes Benz MB 229.5 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych z systemem ASSYST (minimalna jakość ACEA A3/B4)
- Mercedes Benz MB 229.51 - do silników benzynowych i typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)

- VW 500.00 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych 
- VW 502.00 - olej do silników benzynowych o wysokich osiągach
- VW 503.00 - olej do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymian
- VW 504.00 - olej do silników benzynowych spełniających wymagania normy Euro IV 
- VW 505.00 - olej do silników wysokoprężnych z intercoolerem
- VW 505.01 - olej do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczem
- VW 506.00 - olej do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany
- VW 506.01 - olej do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany z pompowtryskiwaczem
- VW 507.00 - olej do silników wysokoprężnych spełniających wymagania normy Euro IV

- BMW Longlife LL-98 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B3)
- BMW Longlife LL-01 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)
- BMW Longlife LL-04 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4). Olej spełnia wymogi ACEA C3 i zalecany jest do aut z filtrami cząstek stałych (mid SAPS)
- GM-LL-A-025 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)
- GM-LL-B-025 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)
- Ford M2C 913-A - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A1/B1)
- Ford M2C 913-B - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A1/B1)
- Ford M2C 917-A - wymogi specyfikacji są takie same jak przy VW 505.01
- Ford M2C 934-B - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych  (minimalna jakość A5/B5/C1). Olej spełnia wymogi ACEA C1 i zalecany jest do aut z filtrami cząstek stałych (low SAPS)
- Renault RN 0700 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych
- Renault RN 0710 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych
- Renault RN 0720 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (z filtrem cząstek stałych DPF)


Producenci wciąż jednak podnoszę poprzeczkę wprowadzając nowe aprobaty i normy, których aktualną listę można znaleźć tutaj